vrijdag 29 mei 2015

Geocachen, 14 mei 2015

Van 13 t/m 17 mei waren Jeanette en Ronald met de kinderen op bezoek.  Op Hemelvaartsdag gingen we geocachen. Ronald had speciaal een GPS ontvanger gekocht. In het bos aan de overkant zouden verschillende “schatten” zijn verstopt. We programmeerden de GPS posities in onze GPS ontvangers en gingen op pad. De eerste konden we helaas niet vinden. De hint was “steen” en “boom”. Dat is geen erg bruikbare hint in een bos in Noorwegen…

De tweede vonden we gelukkig wel. Het was Tijgetje, van Winnie de Poeh. Ondanks dat we de schat hadden gevonden, waren de kinderen niet bijster enthousiast. Daarom gingen we maar weer naar huis, zonder naar de overige schatten te zoeken (er liggen er nog veel meer!).

Het gekruip door het struikgewas kreeg trouwens nog een staartje. Een of ander dier heeft me in mijn bovenarm gebeten en dat veroorzaakte een ontsteking. Ik kreeg een rode bult en een rode kronkelende streep op mijn arm. Volgens de arts van de dokterspost was het een tekenbeet, maar dat geloofde ik niet. Mijn eigen huisarts geloofde het een paar dagen later ook niet, maar de penicilline hielp gelukkig toch. Ronald had wel een teek in zijn knieholte, maar die kon er gelukkig zonder problemen uit gehaald worden.


Gevaarlijk hoor, die Noorse bossen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten