zondag 1 november 2015

Kamperen bij Merkedammen, 19-20 september 2015



Dit weekend zouden Dennis, Lieke en ik met de toeristenvereniging gaan kamperen bij Merkedammen. De vrijdag ervoor hadden we een nieuwe vierpersoons tent gekocht, omdat de oude tent behoorlijk versleten was. Dennis en Lieke hadden ieder een rugzak met hun eigen slaapmatje, slaapzak en kleren.

Voor vertrek leerden de kinderen over kaart en kompas. Het was duidelijk dat Dennis al vaker met dit bijltje gehakt had. Vervolgens peddelden we in de kano’s van de toeristenvereninging naar de overkant van het meer. Van daar gingen de kinderen, gewapend met kaart en kompas, voorop, op weg naar Lindsverkseter, een hut van de toeristenvereniging waar we op 16 juli al een kijkje hadden genomen. De kinderen vonden de weg zonder problemen, zodat we snel konden beginnen met de tent op te zetten. Al snel stonden er 7 tentjes. Er waren 10 kinderen en 8 volwassenen. 

Dennis mocht het kampvuur aansteken en al snel was iedereen gezellig aan het grillen. Ik had gemarineerde satés gemaakt en die vonden gretig aftrek. Lieke werd vriendjes met Vilma, terwijl Dennis met de jongens speelde. Toen het pikkedonker was ging ik met Lieke en Vilma een stukje het bos in. Dat was pas spannend!

De nieuwe tent beviel goed. Er was genoeg plek voor ons en de bagage en indien nodig kan er één in de voortent slapen, zodat we er met het hele gezin in kunnen!

De volgende ochtend werd er een grote pan havermoutpap gemaakt, waar de kinderen van smulden. Daarna moesten de kinderen verschillende posten vinden met gebruik van de kaart. Dat vonden ze erg leuk. Daarna was het inpakken en weer terug.

Veel van de volwassenen zitten zelf in de organisatie van de toeristenvereniging. Die zal ik in de toekomst dus nog vaker tegenkomen, als we tochten gaan organiseren. Dit geslaagde en gezellige weekend was een mooie introductie voor mij. Ik kon mooi oefenen voor mijn toekomstige rol als gids. 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten