zondag 11 oktober 2015

Kajak kopen, 10 augustus 2015




De kogel was door de kerk. Na een hoop wikken en wegen gingen we een opblaasbare kajak kopen! Ik had twee types gevonden die in Noorwegen verkocht worden en twijfelde welke het zou worden. De ene was een Tsjechisch merk. Die was 3 kg lichter dan de andere, maar wel 1000 kronen duurder. Op filmpjes op Youtube is te zien dat dit een zeer robuuste kajak is, maar hij ziet er een beetje uit als een speelgoed kajak. De andere is het kleine broertje van die die ik eerder dit jaar geleend had van een collega. Zwaarder maar degelijker. Maar er waren leveringsproblemen met de Tsjechische, dus ik hoefde de keuze niet zelf te maken. 

We reden naar de winkel in Olso. Daar testten Stefan en ik hoeveel tijd het kost om hem helemaal op te pompen met een voetpomp. Dat bleek verbazingwekkend weinig tijd te zijn: 5 minuten! En hij is zo licht dat ik hem alleen kan dragen. Toen was de beslissing snel genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten